Tuesday 12 July 2011

UNREQUITED LOVE

assalamualaikum..

Dah masok maghrib dah pon..But still nak post jugak..Hehehe!
"pada awan biru ke melakar kata-kata,
pada langit cerah kupanah semua cerita,
dengarlah mentari suara hatiku menyanyi,
berterbangan jiwa merentasi pelangi..
gerimis menitis gugur membasahi bumi,
bagai menangisi sebuah cerita hati,
andai kau fahami semua hikayat pendeta,
seribu tahun kan pasti bisa setia..
ke alam syurga.."

Meriah lagu nie.Semeriah hatiku tatkala ini.Ye saya memang berbahagia bila tengok dia bahagia.Hahah..Poyos betol.Hurm..Tapi bila cinta bertepuk sebelah tangan nie sedayh kan..UNREQUITED LOVE.hahahahah..
dont break my heart!

Saya ada satu cerita..(memang suka bercerita kan..haha)..Ustazah saya cakap kalau kita suka kat seseorang tue and kita tak bagitaw sesapa,insyaallah di syurga nanti dia akan datang pada kita.Hurm..,da pulak hadis yang cakap kalau kita suka kat seseorang tapi tak bgitaw dia ,pendam ja then ditakdirkan kita meninggal,tue dikira mati syahid..
Hah paling saya suka hadis nie:
"aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu,jika kau hilangkan agama dalam dirimu hilanglah cintaku padamu"-Imam An Nawawi.
Tapi for those yang mengalami unrequited love nie banyak-banyaklah bersabar yerr..
 what should i do??


Okie bye..tataw nak explain apa dah nie..


nur akma azman







No comments:

Post a Comment