Sunday 25 August 2013

Random

Peace upon one and all :)

So cliche..and "random" will be the best choice if you dont have any ideas..muahahaha.Another cliche story to be shared here "pilihan Allah adalah yang terbaik". Kita selalu terfikir, kenapa benda nie jadi kat kita,kenapa kita ditakdirkan macam nie,kenapa kita ditakdirkan jumpa orang2 nie dalam hidup kita???Sedangkan Allah hadirkan mereka dalam hidup kita bersebab. Kadang2 Dia jadikan orang2 itu sebagai ujian buat kita dan adakalanya Dia hadirkan mereka sebagai penyeri dan pembimbing bagi kita.Kita saja yang tak sedar dan tak pernah untuk hargai apa yang kita dah belajar daripada mereka.. And....helloo..He is the Creator.

His command is only when He intends a thing that He says to it, "Be," and it is. Quran 82:83

Kita lupa ayat nie dah cukup untuk jelaskan apa yang berlaku keatas hamba-hambaNya.Dan kita jadi manusia yang semakin hari semakin jauh dari Dia..,Pencipta sekalian makhluk. Kita sibuk lalai dengan dunia, lalai dengan apa yang kita ada sekarang.. Now i know, Allah loves us and He never leave us dan kitalah yang selalu tinggalkan Dia.

"...But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not." Quran 2:216



Kita merancang,Allah juga merancang. Tapi perancangan Allah itu lebih baik kerana Allah merancang dengan rasa cintaNya.Setiap kali kita rasa down dengan apa yang berlaku pada diri kita, kembalilah pada Allah. Allah tak bagi apa yang kita nak,tapi Dia bagi apa yang kita perlu. Redha lah dengan apa yang kita ada sekarang sebab inilah apa yang kita perlukan sebenarnya.







No comments:

Post a Comment