Friday 7 October 2011

apa itu CLAUSTROPHOBIA ?

Salam maghrib u alls..Hari nie i ouls nak bercerita pasal fact sikit..Does anyone else get frightened being in lift like ME??? Seriously aku  memang takut dengan benda macam kotak tue yang tertutup rapat sampai tak taw apa berlaku kat luatr.! One of my weakness!! Penah dulu aku kena marah dengan mak sebab overacting tunjuk FEAR FACTOR! So in medical this situation called as CLAUSTROPHOBIA.. Phobia nie selalu berlaku jika seseorang tue berada kat dalam tempat yang tertutup macam lift,gua or anything la yang tertutup..
scary pulok lift nie kan...

Okey selalunya lift phobia terjadi sebab seseorang tue pernah mengalami peristiwa buruk dalam lift..Being trapped in lift..Mungkin la main factor untuk kita takut dengan lift.Honestly aku rasa tak selamat naik lift kalau ada 3 orang saja dalam lift tue..Naik sorang2 memag tak la..Baru2 nie aku terpaksa naik lift 2 orang ja dengan adik. Perasaan takot tue semestinya lah..Tapi I berlakon cool ja..
p/s: SAYA TAK TAW NAK TEKAN BUTANG LIFT!!

Tangan siap berpeluh,kaki menggeletar..Tapi rembat jalah. TERPAKSA. I dont have any experience being trapped in lift..Selalu sangat tengok cerita2 yang tunjuk orang tersekat dalam benda alah tuh. Masa umur 5 or 6 tahun aku menangis sedu sedan tak nak naik lift masa melawat tok dekat hospital..Lastly ayah bawak naik tangga..

Antara symptom claustrophobia nie anda sentiasa berpeluh dan menggigil masa ride that stupid box.. Accelerate heartbeat of course,rasa lemas and loya.

alamak takot la tersekat dalam benda nie!!!!

Maungkin I patut buat psychotherapy sebab tak selamanya nak benci benda nie..Kalau kena keja kat bangunan tingkat 78,takkan nak naik tangga???OWHHHHHH TIDAKKKKK..

2 comments:

  1. takut naik lift upenye cik jelita nie...
    nasib baik kat merbok x da lift...
    klo x..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahaha...muka ganas hati kecik ja..

    ReplyDelete