Wednesday 5 October 2011

UneMployement

Bermula hari ini genaplah 9 hari aku menjadi penanam anggur yang berjaya aka penganggur..Kau aderr??tak der kan kan?? Makanya aku dengan ini officially akan menjadi pembaca setia BEAUTIFULNARA.COM dan menjadi blogger teraktif di abad ini. Aktif ke??
Sekarang ni  tengah mencari lobang-lobang kerja untuk ditampal..Cadangnya nak keja kilang,ala kilang yang titew penah keja lepas SPM tue..Si Fatin pulok ajak keja kat taska yang tersangat la DEKAT dengan Penang..Bangi weyh..!Memang homesick habis la kan..Actually susah jadi penganggur nie.Duit tak ada,nak buat apa pon tak payah..I peliks dan hairan,macam mana la orang2 yang tak keja tue boley hidup??? Al pelik la..Seriously dah la boring kat rumah,keja tak da,duit tak da..Maybe diorang nie dah terkena virus MALAS..Ye la dah berzaman menternak kan..
"I dah terbiasa u tak keja nie"   
Ala..,ayat biasa yang kita selalu dengar dari jiran-jiran yang begitu RAJIN BEKERJA..

unemployment rate in our country.
Memang la kita just tengok 3% saja kan..Tapi tahukah kita berapa nilai disebalik 3% tue??? Mewakili berapa orang rakyat Malaysia???
Itu lah dia yang aku cuba perjuangkan! Decrease our unemployment sebab isu ni akan menjejaskan ekonomi negara bro n sis sekalian..
                                                                      

No comments:

Post a Comment